Thursday, March 05, 2009

Rolando "rolly" Boriinaga's email letter...

The email is intended to Susan Gonzales Estehle and the Paculan family which Rolly Borrinaga thinks Susan, Gegie are the culprit. The real question is whether Rolly O. Borrinaga is practicing witchcraft ("aswang, ungo, wakwak, mang-kukolam, barangan, hilo-an ect"), or in various historical, anthropological, religious and mythological contexts, using a university laboratory which he intend to have a supernatural or magical powers in order to inflict harm or damage members of a community or in the internet.

Rolly admitted that he earned this hereditary madness or “pag-ka hilo-an” however he refuse to admit of being a witch that consest of cultural ideology and supernatural entity which he is using to communicate some prehistoric people of Balangega.
The letter done this way……
*********************************************************************************************************
-----Original Message-----
From: Rolando O. Borrinaga <rolborr@mozcom.com> Date: Wednesday, November 01, 2000 10:36 PM,
Subject: Reklamo
Wilson ug mga kauban,
N
agsulat ko niini aron magpahibalo kanimo nga ang mga nagbinastos ug nanggalawgaw sa Bankaw News guestbook sa naglabay nga pila ka adlaw mga tawo nga ninggamit sa upat ka lainlaing computers nga imong gigamit pagbutang sa imong mga mensahe sa akong website sa unang mga buwan. Pinaagi sa pagbasa sa istilo sa sinulatan, mga 3-5 kini ka mga tawo, miyembro siguro sa imong grupo o barkada diha. Sa ato pa, imong ngalan ug e-mail address ang mogawas kung susihon ang salipud sa mga nagtakuban. Palihug pagtambag kanila nga dili maayo ang ilang gihimo para sa ako ug para sa imo. “Kuya Eddie” ka man kaha diha sa Singapore.
Nagduda ko nga duna kay kagrupo diha nga laing taga Naval, si Diwalwal, nga morag dunay kasuko o kaligutgot sa ako ug sa among pamilya sa Naval. Kung mahimo lang, ingna siya nga ipadala kanako ang iyang reklamo aron ma-estoryahan kini ug matuhay. Maoni ang akong address: 273 New York cor. Minnesota Sts.
Phase 4 Extension , V&G Subdivision
Tacloban City 6500 , Philippines
Ipagamit lang ang iyang tinuod nga ngalan ug e-mail address aron usab ako makatubag. Ipaapil na lang pagpadala ang lista sa bugas nga nautang sa akong mga ginikanan ug apohan sa iyang mga ginikanan ug apohan aron kini mabayran, ug ang lista sa mga butang nga wala pa mahiuli sama sa nigo, kaguran, o botelya sa mantika.
"Nakabati na ko niining estorya sa pagka-hiluan. Pero wala pa ko mahibalo niining estorya sa pagka-wakwak." Kung sayod niini si Diwalwal, mangayo lang ko ug impormasyon basin duna ko’y madugang nga kabilin nga abilidad sa akong mga anak. Kung muotro pa si Diwalwal pagbutang ug biay-biay nga mensahe sa Bankaw guestbook, ipaapil na lang ang akong pagka parapamari ug humay ug pagka mangangahoy ug paklang ug binuongan sa bata pa ko, basin makumpleto ang estorya sa among kapobrehan. Wala man ngani ni nako gilimud. Ug dili si Diwalwal, si Vutod na lang kaha. Maayo man ni silang duha manulat ug patapsing.
Ang padayon nga pangbastos sa imong kagrupo sa guestbook gipatindog sa ilang gipatubong pagtuo nga si Aba Buhu (ang akong gidalang takuban) ug si Marcial usa lang ka tawo. Sayop kini, ug akong usausahon ang pagpatubo niining sayop nga pagtuo sa imong mga kagrupo.
Para sa among taga Bankaw News (si Emil, Phillip ug ako, nga nagtukod niini nga pahayagan sa Internet sa dihang tigawas na mi sa Leyte Samar Daily Express, tungod sa pag-interbinir sa sinabotang editorial policy sa publisher niini), dugay na kaming nabalaka sa mga init, binastos ug personal na nga debate sa guestbook nga nabulabog na ni Marcial ug sa imong mga kagrupo nga nag uro-utro lang ug takuban. Ngani, nagbutang mi ug sagdon bahin niini sa igbaw sa guestbook.
Apan wala kami mag-interbinir, kay dili namo tinuohan ug palisiya ang pagpugong sa freedom of expression. (“I may not agree with what you, but I will defend your right to say it,” nag-ingon ang usa ka magsusulat.)
Sa dihang wala nay padulngan ang debate, nananghid ko sa akong mga kausa nga mo-entra ko sa debate aron pagtabog ug pagpagawas kang Marcial nga mora na ug huramentado. Ang akong takuban nga Aba Buhu simple lang. Nakakita ko ug buho sa mga estorya, ug dinha ko mulusot. Pero mabaw lang kini nga takuban, ug ang “ngulbo-hakpa” nga akong gibutang sa e-mail address makuha to nimo kay estoryahonon man ni nato sa Kalye Putol kaniadto. Usa pa, lisod ang pagtago sa Internet, mailhan ka gihapon sa kadugayan.
Dili na la ngani unta ko mag-takuban, pero delikado ang sitwasyon sa pagsugod sa Oktubre. Gibuhat kini ni Phillip, ang presko pa ug hasang namo nga news editor ug columnist. Batan-on pa kini siya. (“Tiyo pa,” ingon ni Venus diha sa Singapore.") Ning-paak siya sa paon nga computer ni Martial (Marcial) nga wala magpasidaan sa uban. Na-karate ug nabastos hinuon siya ni Martial ug sa imong mga kagrupo. Gibastos usab sa mga nag-debate si Jean, ang asawa sa among editor ug webmaster, sa dihang gigamit niya ang guestbook para sa usa ka emergency nga katuyoan.
Sa dihang musulod na unta ko, nananghid na si Marcial nga mogawas. Pero wala ko mutuo niini. Aron dili siya magduda sa akong intensiyon, giuna nako pagsaway ang mga miyembro sa imong grupo nga ninggamit sa ngalan nila anhing Berning, Elmer, Victor ug Titing. (Wala ko moayon niini gikan sa pagsugod.) Ningsinta dayon si Martial (dili na Marcial) niini nga impormasyon.
Nangutana ngani siya ug “impostor” ba usab ako nga taga Naval. Wala ko kini tubaga (kay tinuod man), ug gisurosonlog na lang nako siya ug ang iyang pagburobaliskad ug ngalan hangtod sa iyang pagkawala. Gigamit usab nako kini nga taktika pagbitik-bitik sa imong kagrupo. Ang akong tuyo mao ang pagpatarong sa debate sa dihang wala na si Marcial. Apan nagtikagrabe lang hinuon kini. Pero wala gayod ako mo-komentaryo ug manghilabot sa sulod sa mga mensahe.
Ang IP ni Martial mao ang 152.163.xxx.xxx ug 205.188.xxx.xx. Ambot ug diin kining lugara. Siguro mas nakahibawo ang inyong grupo niini. Pero usa sa iyang taktika sa pag ipsot-ipsot mao ang pag-angkas sa ubang takuban (sama sa 3 ka Venus nga lahi ang IP sa Venus sa Singapore).
Karon pa lamang (6:00 p.m., Nov. 1), nakita nako nga duha ka Man Pordoy ang nagbutang ug mensahe sa guestbook. Nagduda ko nga usa niini si Marcial, ningbalik ug ning-angkas sa Man Pordoy nga takuban. Masiguro sa imong grupo kong kinsa si Marcial sa duha kung ikumpara ang IP ni Marcial ug ang medyo buktot nga English niini ug sayop nga mga spelling sa ubang forum nga iyang gibisita.
Ang nakaparat sa akong pag-entra sa debate kay si Venus diha sa inyong grupo nag-ingon nga si Marcial ug Aba Buhu usa lang ka tawo. Sa mga sunod nga mensahe, giapil pa ngani si waray (IP code 63.xx.xx) ug Flip (Phillip) sa pagka Marcial. Gisakyan kini nga pagtuo ni Diwalwal ug uban pa. Wala lang ko magpakabana niini kay dili man apil sa akong tuyo ang pagpamalibad. Apan si Venus sa inyong grupo nag-ingon na usab nga taga UP kuno siya. Gipatubo kini sa uban kagrupo nga si Marcial=Aba Buhu=UP. Ug gigamit kini pangbastos sa UP sa inyong kagrupo.
Pagkahuman niining pagsumpay-sumpay ug utot, nagtuo na si Diwalwal ug ang ubang kagrupo nga si Marcial mao ako ug wala na’y lain. Wala na baliha ang akong takuban nga Aba Buhu ug ang akong IP nga 208.145.xxx.xx (mao kini ang area code number sa Moscom sa tibuok Leyte ug Samar – Tacloban, Ormoc, Catbalogan, etc.) Ug nagsugod ang pang-ipit ni Diwalwal sa ako pinaagi sa kantiyaw ug abusadong pulong sa iyang mga balak. Ningsakay na ngani niini si Vutod.
Gi-akusar ako ni Diwalwal nga nagpatahap kuno ko nga tua sa America magpadala ug mensahe nga dia ra man ko sa Tacloban. Sa pagkatinuod, wala’y mga patahap dinhi. Sukad niadtong Agosto, sa ninggamit na ang Moscom Tacloban sa ilang bag-ong satellite dish, ang tanang patak sa Leyte-Samar mo-rehistro na sa Netstat ug “US Commercial (mozcom.com).” Kaniadtong wala pa’y satellite dish, ang rehistro mao lang ang “Unknown (208.145.xxx.xx).”
Nangutana si Diwalwal kong namingaw ko tungod sa bagyo ug ninggamit ba ko ug duha ka computer. Ang akong tubag: Nabahaan ang among kalsada diri ug ning-brownout ug dugay. Apan usa lang ang akong computer nga konektado sa Internet. Nalipat si Diwalwal dinhi. Kung luya ang Moscom, puwede mi sa Tacloban mogamit sa Internet connection sa Bayantel, medyo mahal lang (piso kada minuto). Akong gikita ang IP code sa mensahe nga akong gigamitan sa Bayantel Internet. Lahi man gayud diay ang sunod nga mga numero, pero pareho 208 ang sinugdanan.
Gibutang-butangan usab ko ni Diwalwal nga nagpadala kuno ko diha ug virus. Ambot, dili ko kahibawo maghimo ug virus, labi na ang pagpadala niini. Usa pa, lisod na karon makapadala ug virus pinaagi sa Moscom. Nabasa nako sa Inquirer niadtong Sabado nga adunay gidakop ang NBI sa Manila nga nagpadala ug virus. Ang nagreklamo mao ang Moscom. Mao siguro to ang gi-ingon ni Diwalwal ug ubang kagrupo. Nakadawat sab ko ug e-mail nga dunay attachment nga “erap estrada.” Wala ko abrihi ang attachment ug akong gipara ang e-mail. Diha lang ko sa Inquirer nakahibalo nga pareho diay to sa gikalisangan nga “ILOVEYOU” virus.
Taas na ni kaayong sulata ug dili na nako tas-on pa. Alayon la pagtambag diha sa imong kagrupo diha, labi na kang Diwalwal, nga dili na unta sila magbinagra sa Internet. Maayo ra ba unta manulat, talawan lang sa atubangay nga debate, ug kagirun pa gayod ang mga panghunahuna. Sayang.
Salamat.
Intoy

No comments: